بحران در غرب با تحریم نفت ایران

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان اندیشه جويان و آدرس mohammad-taha.loxblog.com لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد
.






آمار مطالب

کل مطالب : 450
کل نظرات : 48

آمار کاربران

افراد آنلاین : 1
تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

بازدید امروز : 110
باردید دیروز : 117
بازدید هفته : 314
بازدید ماه : 309
بازدید سال : 1900
بازدید کلی : 207010
بحران در غرب با تحریم نفت ایران
نفت ایران قابل تحریم خواهد بود؟
 
بحران در غرب با تحریم نفت ایران
نفت ایران قابل تحریم خواهد بود؟
 
تحریم های نفتی ایران عملا اتحادیه اروپا و غرب را دچار مشکل کرده است.کارشناسان شرکت های مختلف نفتی در گوشه و کنار جهان، با اشاره به نقش ایران در تامین سوخت کشتی های باربری جهان، و همچنین جایگاه ایران در مبادلات فرآورده های نفتی از طریق کشتی که بیش از ۸۰۵ هزار تن در سال است معتقدند که عملا امکان تحریم ...


 تحریم های نفتی ایران عملا اتحادیه اروپا و غرب را دچار مشکل کرده است.کارشناسان شرکت های مختلف نفتی در گوشه و کنار جهان، با اشاره به نقش ایران در تامین سوخت کشتی های باربری جهان، و همچنین جایگاه ایران در مبادلات فرآورده های نفتی از طریق کشتی که بیش از ۸۰۵ هزار تن در سال است معتقدند که عملا امکان تحریم نفتی ایران وجود ندارد زیرا حذف ایران، عملا کمبود شدیدی در تامین سوخت کشتی ها و همچنین مبادله سوخت و گازوئیل و مازوت و... ایجاد می کند. 

در هر حال اما بعد از مذاکرات مسکو اقدامات خصمانه علیه ایران همچنان ادامه دارد و تحریم نفتی اتحادیه اروپا علیه ایران رسما از دو روز دیگر آغاز می‌شود. 

این در حالی است که همانطور که در خبرهای مختلف آمده در حال حاضر بیش از ۱۹ کشور از این تحریم‌ها معاف شده‌اند و می‌توانند واردات نفت خود را ازایران انجام دهند.

براساس این گزارش هم اکنون کشورهای هند، مالزی، آفریقای جنوبی، سریلانکا، ترکیه، تایوان، ژاپن، چین، بلژیک، انگلیس، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، لهستان، اسپانیا، چین، سنگاپور و کره جنوبی از اعمال تحریم‌های نفتی بر ایران معاف شده‌اند.

به طور کلی باید گفت حدود ۲۰ درصد از صادرات نفت ایران به کشورهای اروپایی، ۶۵ درصد به کشورهای آسیایی و ۱۵ درصد نیز به دیگر کشور‌ها انجام می‌شود و در طول مدتی که مصوبه تحریم نفتی ایران در اتحادیه اروپا می‌گذرد اکثر کشورهایی که از تحریم نفتی ایران معاف شده‌اند، نتوانستند نفت جایگزینی را برای خود پیدا کنند و مجبور به واردات نفت از ایران هستند، اما با اعمال فشارهای صورت گرفته از آمریکا و اتحادیه اروپا تنها واردات نفت خود را از ایران کاهش داده‌اند و واردات نفت از ایران را به طور کامل قطع نکرده‌اند.
بنا بر تصمیم غربی ها، اتحادیه اروپا مقرر کرده بود که پس از شش ماه خرید نفت ایران را متوقف کندکه حال تا اجرای موعد آغاز تحریم ها تنها ۲ روز باقیمانده است. 

گفتنی است بعد از رسانه ای شدن این تصمیم اتحادیه اروپا علیه ایران، مسئولان کشور با هماهنگی کامل بین دولت و مجلس تصمیم گرفتند، در مساله تحریم نفت پیش دستی کرده و صادرات نفت به برخی کشورهای اروپایی را پیش از آغاز تحریم ها متوقف کنند.

در همین زمینه در قدم اول تصمیم گرفته شد تا صادرات نفت ایران به دو کشور اروپایی شامل انگلیس و فرانسه متوقف شود و در قدم های بعدی دیگر کشورهای اروپایی نیز در فهرست توقف صادرات نفت قرار دارند. 

بر همین اساس ایران تحویل محموله ۵۰۰ هزار بشکه ای نفت به پالایشگاه یونانی را متوقف کرد تا عزم و اراده خود را در تحریم زودهنگام اروپا نشان دهد و ثابت کند که اگر اتحادیه اروپا از همین امروز تصمیم به توقف واردات ۱۸ درصدی نفت ایران بگیرد، نه تنها هیچ خللی در کشور ایجاد نمی شود بلکه اتفاقات دیگری که رخ خواهد داد، نتیجه بازی را به نفع ایران رقم خواهد زد. 

آنچه که باید به آن توجه داشت این است که در طول مدتی که از تصویب این تحریم در اتحادیه اروپا می‌گذرد اثرات آن در بازارهای جهانی نفت و فراورده‌های نفتی دیده شده است، به طوری که در برابر کاهش صادرات نفت افزایش قیمت مشکل احتمالی کمبود درآمدهای کشور را حل کرده است. متوسط قیمت نفت صادراتی ایران در طول این ۶ ماه حدود ۱۱۲ دلار بوده است و حتی در ماه‌های ابتدایی این مصوبه رشد فزاینده قیمت فرآورده‌های نفتی برای کشورهای تحریم کننده مشکل ساز شده است.

اگر چه آمریکا و اتحادیه اروپا یک فرصت ۶ ماهه دیگر به معاف شدگان داده‌اند تا به دنبال نفت جایگزین به جای واردات از ایران باشند اما به دلیل آنکه میزان کیفیت نفت‌های کشورهای مختلف در جهان متفاوت است هرگز هیچ نفتی نمی‌تواند جایگزین نفت ایران شود و در اینده نیز این مشکلات ادامه خواهد داشت به طوری که می‌توان گفت نفت ایران قابل تحریم نیست.

 

 


تصاویر زیباسازی نایت اسکین

تعداد بازدید از این مطلب: 147
موضوعات مرتبط: سیاسی , ,
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود